عمدی که اشتباه نام گرفت !

عمدی که اشتباه نام گرفت !

آمریکا هیچگاه مسئولیت این حادثه مرگبار را نپذیرفت، توجیه‌ پشت توجیه و در نهایت با این عبارت که ناخدای ناو جنگی خود را در معرض خطر دیده و برای دفاع از خود دستور شلیک داده قضیه را تمام شده تلقی کرد. در نهایت، مبلغی در حدود 100 میلیون دلار تحت عنوان بلاعوض از طرف دولت آمریکا به مجموع خانواده ها و غرامت ناشی از سقوط هواپیما به ایران پرداخت شد.

2 سال بعد ویل راجرز نشان لیاقت را از دستان جورج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا، برای رفتار بسیار شایسته در زمان افسر فرماندهی ناو وینسنس دریافت کرد!

اکنون پس از گذشت 29 سال از این فاجعه‌ای انسانی حافظه تاریخی ملت ایران، هیچگاه این کشتار آمریکایی را فراموش نکرده و دولت آمریکا تا ابداز این لکه ننگ تاریخی خلاصی پیدا نخواهد شد. هر چند آلن ایر، سخنگوی اسبق فارسی زبان کاخ سفید، در جریان مذاکرات سال 2015، در پاسخ به خبرنگاری در خصوص این فاجعه گفت: معلوم است که همانطور که گفتید این یک خطای فاجعه بار بود و دولت آمریکا از خانواده های قربانیان عذرخواهی کردند. خارج از آن به این نکته بسنده می کنم بله قبول می کنم که این خطایی بود که در اثر آن خطا ایرانیان بی گناه کشته شدند.

حالا با فرارسیدن سالروز این اتفاق تلخ و دردناک، کاربران فضای مجازی، با ارسال توییت‌های خود، بار دیگر یاد شهدا بی گناه این کشتار را زنده و سیاست‌های کثیف آمریکا را آشکار کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ چهار شنبه 12 تير 1396 ] [ 10:11 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید